Reklama
 
Blog | Ondřej Koutník

Pražské jaro 2011

Jaro se blíží a zima již Česko pomalu opouští. Jen v Praze stále víc přituhuje, protože už zase je tu předvolební kampaň. Budou se zde konat opakované volby a lákadlem pro voliče má být oproti minulým volbám dokonce i záruka rovnosti hlasů…  

Je začátek března 2011 a Ústavní soud nedávno rozhodl, že volby do celopražského zastupitelstva se budou opakovat. Během podzimních voleb bylo 73 % pražských voličů zkráceno jejich volební právo, protože v uměle vytvořených volebních obvodech neodpovídal počet voličů počtu volených zástupců. A tak nakonec ani protesty českého prezidenta nezabránily tomu, aby se volby uskutečnily znovu.

Po zkušenostech z období po podzimních volbách 2010 jsme z této kampaně lehce dezorientováni. Jak se může stát, že teď proti sobě stojí ODS a ČSSD. Přitom strany, které se po říjnových volbách chlubily 110% programovým průnikem. A ty plakáty a billboardy, na kterých se politici navzájem uráží? Sociální demokraté stále nemohou uvěřit, že je odmítl podpořit čerstvě zvolený kladenský senátor Dienstbier ml. ODS je na tom o něco lépe, protože její pražský lídr Bohuslav Svoboda odkládá politický důchod. A tak každá zvlášť a proti sobě jdou do volebního klání, ODS vs. ČSSD. Jedno je ale přece jen spojuje – boj proti korupci. Protikorupční tým K. Březiny a M. Richtera je zárukou kvality.   

A co ostatní političtí soupeři? TOP09 má Prahu stále na triku. Od podzimu se toho moc nezměnilo a ráda by zopakovala svůj volební triumf. Zajímavá situace se udála v táboře menších politických stran. Zelení, lidovci, SNK-ED a Věci veřejné pochopili, že mohou uspět jedině tehdy, když spojí síly. Oprášili proto historickou značku Čtyřkoalice, která v Praze slavila velký úspěch v roce 1998. Na přelomu tisíciletí byla Čtyřkoalice jedinou demokratickou opozicí k vládě opoziční smlouvy. Tehdy si tichá velká koalice ČSSD a ODS kompletně rozdělila moc v zemi a její negativa pociťujeme dodnes. Budou opakované volby představovat další pražskou defenestraci nebo situace zůstane stejně zoufalá?

Reklama